Cvičíme s dětmi na srdci

Přemýšleli jste někdy o tom, jak je pro maminku s malým kojencem těžké, udělat si chvilku pro sebe, zajít si na cvičení, vypnout a odreagovat se? Jak je pro nejednu maminku těžké najít si hlídání pro tak malé děťátko, někoho, komu bude důvěřovat, u koho bude vědět, že děťátko nebude plakat? Navíc některé maminky své děti ani nikomu svěřit nechtějí, nebo děti nechtějí od svých maminek. To moc dobře znám 🙂

Já o tom přemýšlela docela hodně, líbila se mi představa toho, že si maminky budou moct zacvičit a miminko bude někde na blízku. Prvně mě napadla vedlejší místnost s chůvou, to ale nebylo pro moje kontaktní já to ono. A tak jsem došla k nápadu, který jsem zrealizovala letos na jaře – budeme cvičit s dětmi na srdci. Jak? V šátku nebo v ergonomickém nosítku. V Poděbradech a v Chlumci nad Cidlinou cvičíme už od března, kurzy cvičení a tancování s dětmi v šátku se začaly objevovat po celé republice.

Cvičení s dětmi v šátku

Napadlo mě, že by se Vám mohly hodit nějaké tipy pro cvičení s dětmi v šátku či ergonomickém nosítku, ať už chodíte cvičit na vedené lekce, nebo si chcete zacvičit či zatancovat doma v obýváku. Tady jsou:

  1. Jištění hlavičky – hlavička musí být dokonale zajištěna, a to nejlépe několika způsoby – límcem z pleny nebo textilní žínky vložené do záhlaví a přetažené šátkem, v případě spánku přetaženým pruhem šátku a vždy Vaší rukou – obzvláště při rychlejším pohybu.
  2. Perfektní dotažení – úvaz musí být vždy skvěle dotažen – pohyb je intenzivnější než obvykle, proto musí být úvaz opravdu precizně dotažený. V případě nosítka dbáme také na co nejtěsnější přitažení, pozor si ale dáme v oblasti ramínek, kde může příliš velké dotáhnutí způsobit záklon hlavičky a prohnutí zádíček.
  3. Třívrstvý úvaz – miminko vždycky vážeme do třívrstvého vertikálního úvazu, nejlépe do kříže s kapsou uvnitř. Tento úvaz nejlépe rozloží váhu miminka na Vašem těle, ale také zajistí nejbezpečnější prostředí pro mimčo.
  4. Precizní poloha – dáváme si pozor na zakulacení zádíček, podsazení zadečku, kolínka jsou výš než prdelka, látka je od kolínka ke kolínku, páteř pěkně v ose.
  5. Roztažení šátku přes záda – pruhy šátku vedoucí přes naše záda roztáhneme co nejvíce do šířky, aby pokrývaly co největší část zad – cvičení tak bude mnohem pohodlnější a váha se rozloží přes celý trup.
  6. Snížení křížení šátku z oblasti krku níž na záda – poté, co máte oba pruhy šátku dotažené, je napnete v natažených rukou a vedete směrem dolů – kříž na krku se sníží cca o 10 cm – je to mnohem pohodlnější, obzvlášť v případě, že trpíte bolestmi hlavy či krční páteře.
  7. Kontrola dítěte – během cvičení je dobré miminko průběžně kontrolovat – obzvlášť polohu, teplotu, zda nemá žízeň, po usnutí vždy přetahujeme pruh šátku přes hlavičku (nebo kapucku nosítka).
  8. Pomalejší tempo – mírně pomalejší tempo oproti standardu je určitě vhodné – jednak se budete moci lépe soustředit na pohyb, ale také budete mít prostor pro kontrolu děťátka, aniž by Vás to rozhodilo při cvičení 🙂
  9. Funkční oblečení – velkou výhodu mají při cvičení ty páry, které mají funkční oblečení. Mně se nejvíce osvědčilo mít sebe i Martínka v bambusovém oblečení (Bamboolik – www.bamboolik.cz). Pro sebe volím tílko, pro Martínka tričko s krátkým rukávem a legíny, ponožky. Sáhnout můžete určitě i po merinu, vystačíte si i s bavlnou, rozhodně bych se vyhýbala umělým materiálům.
  10. Oblečení tak akorát – nenavlékejte příliš ani sebe, ani děťátko. Plně si vystačíte s tílkem a sportovními legínami pro sebe, mrňousek může být jen ve funkčním bodyčku/ tričku, pleně a návlecích + ponožkách, nebo bodyčku a legínách či punčoškách (opět nejlépe bambusových).

Kdyby Vás zajímalo, jak vypadá cvičení s dětmi na těle u nás, holky byly tak zlaté a souhlasily s natočením sestavičky na video. Mrknout můžete tady:

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.